Fri frakt i Norge, gratis bytte & 5 års garanti

heymat jul cover

Kundeservice

Ta gjerne kontakt med vår kundeservice dersom du har spørsmål.

Åpningstider
Mandag – fredag 08.00 – 16.00

Telefon: 75 15 11 00
E-post: info@heymat.no

Vanlige spørsmål og svar

Kan dørmatten brukes på gulv med varmekabler?
I de aller fleste tilfellene går dette veldig fint. Dersom du har gamle kabler, uten termostat, eller tregulv som er sensitivt for varme, bør du sjekke gulvet under matten med jevne mellomrom den første tiden.

Hvilke størrelser kan vaskes i min vaskemaskin hjemme?
Dørmatter til og med størrelse L (85×150) kan fint vaskes i en vanlig husholdningsmaskin. Størrelse L er ca 3,2 kg og en vanlig vaskemaskin tar 7-8 kg.

Hvilke vaskemidler bør jeg bruke når jeg vasker matten i maskinen min?
Bruk vaskemidler uten blekemidler, som Omo Color eller tilsvarende

Kan jeg få Heymat i den størrelsen jeg ønsker?
Enkelte av våre design kan leveres i spesialtilpassede størrelser, etter kundens ønske. Ta kontakt med oss for mer informasjon om dette.

Kan dørmatten ligge både ute og inne?
Ja, Heymat kan ligge både ute og inne. Dersom den ligger ute, bør den helst ligge under tak.

Dørmattens gummi bølger seg og matten ligger derved ikke flatt på gulvet.
Baksidens gummi er fleksibel, og kan bølge seg litt når matten legges på gulvet. Dette vil rette seg ut etter kort tid.

Krymper dørmatten i vask?
Dørmatten krymper alltid litt ved første vask. Din Heymat er imidlertid vasket når du kjøper den og hovedkrympen er derved gjennomført.

Matten min lukter gummi, hvordan får jeg bort dette?
En ny Heymat vil alltid lukte litt gummi. Lukten forsvinner imidlertid etter kort tids bruk. Heng matten til lufting og legg den på igjen, så er nok lukten borte.

Bestilling og betaling

Hvordan bestille
Vår nettside fungerer også som vår nettbutikk og her kan du bestille produkter og få dem sendt hjem til deg. Når du står på hovedsiden scroller du ned for å finne produktene. Om du har funnet noe du liker og vil bestille dette, velger du først ønsket størrelse og trykker deretter «Kjøp». Handlekurven vises og når du har lagt inn alle produktene du vil kjøpe, går du videre til betaling ved å trykke på «Til kassen»

Betalingsløsninger
Våre betalingsalternativ er

  • Klarna, hvor du kan betale med kort (Visa og Mastercard) eller faktura
  • PayPal
  • Vipps (kommer)

Velger du Klarna som betalingsløsning vil dine opplysninger automatisk fylles inn i skjemaet dersom du tidligere har brukt Klarna.

Gavekort
Dersom du har et gavekort du ønsker å bruke, legger du inn gavekortets kode når du kommer til betalingssiden. Gavekortets verdi trekkes da fra summen og du kan betale eventuelt overskytende beløp med våre betalingsløsninger.

Ordrebekreftelse
Når ordren er registrert i nettbutikken vil du motta en ordrebekreftelse på din oppgitte epost-adresse. Dersom du mener å ha lagt inn en ordre og ikke mottar ordrebekreftelse bør du sende oss en e-post om dette til info@heymat.no.

Betalingspåminnelse
Dersom du har valgt faktura fra Klarna, og ikke betaler beløpet innen fristen, vil betalingspåminnelse og videre oppfølging gjennomføres av Klarna.

Utsolgte varer
Dersom vi er utsolgt for en vare, vil vi gi deg tilbakemelding om dette og orientere om forventet leveringstid.

Levering

Gratis frakt
Ved bestilling av varer på www.heymat.no dekker Heymat frakt av vare til kunde

Leveringsmåte
Varene sendes med PostNord og deres tjeneste MyPack. Pakken hentes av kunde på det PostNord utleveringssted som er registrert nærmest kundens adresse.

Leveringstid
Som regel tar det 3-6 virkedager (mandag til fredag) fra du bestiller til pakken er fremme på utleveringsstedet.  Om pakken din ikke er kommet innen 7 virkedager bør du kontakte oss slik at vi kan iverksette undersøkelser om forsendelsen. Matter med spesialmål har 4-5 ukers leveringstid.

Sporing av pakken
Når pakken sendes fra vårt lager vil du motta en e-post om dette. I eposten finner du et sendingsnummer som kan brukes til å spore pakken på PostNords hjemmesider. Vær obs på at det tar litt tid fra du mottar eposten til pakken kan spores.

Retur og refusjon

Returrett
Dersom matten ikke passer, er du velkommen til å returnere den innen 30 dager etter mottak. Matten må være ubrukt og uskadet.

Julegaver
Varer kjøpt i perioden 1.november – 24. desember kan returneres/byttes til 15. januar.

Gratis bytte
Vi tilbyr gratis bytte av varer. Fyll ut på angreskjema hvilken matte du ønsker, og vi sender deg en ny vare uten ekstra kostnad.

Hvordan returnere

  • Fyll ut angreskjema og oppgi begrunnelse for returen.
  • Skriv ut returetikett. Denne finner du her. Koden du skal oppgi er HEYRETUR.
  • Legg matte og angreskjema i original emballasje eller en annen sekk/pose og tape godt igjen. Sett på returetikett (over gammel etikett dersom du bruker samme emballasje til retur).
  • Levér pakken på nærmeste PostNord utleveringssted.


Returgebyr

Dersom du ikke ønsker å bytte varen belastes returfrakt med kr 120,-.

Refusjon
Vi refunderer beløpet så snart vi mottar varene i retur. Husk at dersom du har valgt faktura som betalingsmåte, må faktura betales dersom vi mottar varen etter at betalingsfristen er oversteget.

Oppdaterer…
  • Du har ingen produkter i handlekurven.